Wójt Gminy
Wójt Gminy Sokolniki
Sylwester Skrzypek
tel: 62 78 451 59, 697064250
fax. 62 78 451 94
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wójt Gminy Sokolniki przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 8:00 - 16:00, a gdy dzień ten jest wolny od pracy, następny dzień po dniu lub dniach wolnych od pracy.
Kompetencje
- Wójt jest kierownikiem urzędu oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
- Do zadań wójta należy w szczególności:
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- przygotowywanie projektów uchwał rady gminy i określanie sposobu wykonania uchwał;
- realizowanie polityki kadrowej w urzędzie, zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych gminy, występowanie z wnioskiem do rady gminy o powołanie albo odwołanie skarbnika, powoływanie zastępcy wójta;
- zapewnienie właściwej organizacji pracy urzędu oraz warunków jego działania;
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz;
- sporządzanie projektu uchwały budżetowej oraz zmian do budżetu, a także projektu wieloletniej prognozy finansowej gminy, informowanie mieszkańców gminy o założeniach projektu budżetu;
- wykonywanie budżetu gminy;
- przedkładanie uchwał rady gminy i zarządzeń wójta organom nadzoru oraz podawanie ich do publicznej wiadomości;
- współdziałanie z wojewodą przy wykonywaniu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach podpisanych porozumień;
- w przypadkach niecierpiących zwłoki wydawanie przepisów porządkowych w formie zarządzenia;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych decyzji w sprawach należących do zadań urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz;
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej gminy określonych odrębnymi przepisami;
- kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w czasie stanu klęski żywiołowej, opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią, ogłaszanie i odwoływanie pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego, zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych;
- przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków;
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych od zastępcy wójta, sekretarza i skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników wydających decyzje administracyjne w imieniu wójta;
- nadzorowanie działalności organów sołectwa;
- kontrolowanie działalności sołectwa w zakresie wykorzystania mienia przekazanego sołectwu;
- rozpatrywanie skarg złożonych na pracowników urzędu;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla wójta przez przepisy prawa oraz uchwały rady gminy i zarządzenia.
- Pracą urzędu kieruje wójt przy pomocy zastępcy wójta, sekretarza, skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych, osób wykonujących zadania na samodzielnych stanowiskach i pełnomocników powołanych do realizacji określonych zadań.
- W celu wykonywania zadań, o których mowa w ust. 2 wójt wydaje zarządzenia i polecenia służbowe oraz może udzielać upoważnień i pełnomocnictw do realizacji określonych zadań, a także do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
- Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta i sekretarzowi.
- W czasie nieobecności wójta urzędem kieruje zastępca wójta i sekretarz w ramach udzielonych upoważnień.